چت جی پی تی چیست؟

مقالات

چت جی پی تی چیست؟

چت جی پی تی چیست؟

ChatGPT یکی از پرطرفدارترین موضوعات در حال حاضر است. کمتر از یک هفته از انتشار آن می گذرد و ذهن مردم را درگیر کرده که دقیقا چه کاری می تواند انجام بدهد. همچنین با ثبت بیش از 1 میلیون کاربر تنها در پنج روز، رکوردها را شکسته، سریعتر از نتفلیکس، توییتر، فیس بوک و حتی اینستاگرام. دیگه پاسخ مشکلات را در گوگل جستجو نخواهید کرد. Chatgpt تفکیک آنها را با جزئیات دقیق با توضیح دقیق نحوه عملکرد آن ارائه می دهد. این موضوع باعث می‌شود برای مردم این سوال ایجاد شود که گوگل در آینده چقدر مرتبط خواهد بود. آیا می خواهید محدودیت های TypeScript را بدانید؟ Chatgpt شما را پوشش داده است. اما ChatGPT دقیقا چیست؟ چه چیزی آن را اینقدر قدرتمند می کند؟ اینها چیزهایی است که می خواستم بفهمم. این توسط همان افرادی ساخته شده است که پشت Open AI هستند، که اکنون در حال شکل دادن به فناوری های واقعا جالبی هستند. آنها در حال ساخت موتورهای قدرتمندی مانند Codex بوده اند، که موتور پشت GitHub Copilot است، چیزی که بسیاری از ما در حال حاضر در کدنویسی روزانه خود در کد VS از آن استفاده می کنیم. و اگر به دقت نگاه کنید، ممکن است شروع ChatGPT را ببینید که در آن افراد درخواست‌هایی را ارسال می‌کنند و خروجی‌هایی را از یک سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی دریافت می‌کنند. مثال دیگر Dally 2 بود که یک تولید کننده تصویر است بر اساس درخواست هایی که وارد می شود.

در اینجا انواع مختلفی از تجسم های یک آدم فضایی سوار بر اسب و بسیاری از نمونه های دیگر را دریافت می کنید، حتی آثار هنری کلاسیک را گسترش می دهند. بنابراین Chat GPT راهی برای ترغیب یک هوش مصنوعی برای حل یک پاسخ دیگر، یک سوال، یا پاسخ به یک سوال یا یک درخواست به روشی انسانی است. بسیار متفاوت از هر چیز دیگری که قبلا دیده ایم. و این می تواند ترسناک، بسیار ترسناک به نظر برسد، به خصوص برای سازمان هایی مانند Stack Overflow، که به حل مشکلات با پاسخ های مربوط به انسان افتخار می کنند. آنها در واقع تا آنجا پیش رفته اند که  ChatGPT را از سیستم خود ممنوع کرده اند. این به این دلیل است که آنها می خواهند سطحی از اعتماد را در آنجا ایجاد کنند. و اگر افراد به سادگی پاسخ‌های ChatGPT را بدون هیچ مرجعی کپی کنند، ممکن است این سطح اعتماد را از بین ببرد. این همه بسیار جالب است. اما اجازه دهید نگاهی بهChatGPT داشته باشم و در واقع از آن استفاده کنم و ببینم که چقدر به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما در توسعه و همچنین در صنعت مفید خواهد بود. اگر نمی دانستید، چت GPT کاملا رایگان است. اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید، به سادگی به OpenAI بروید، با یک حساب کاربری جدید وارد شوید و سپس  ChatGPT را انتخاب کنید.

من کاملا به طراحی علاقه دارم. این خوب و ساده است، به شما مثال ها و همچنین برخی از قابلیت ها و محدودیت های ChatGPT را توضیح میدهم. برخی از این قابلیت ها بسیار قدرتمند هستند، مواردی مانند به خاطر سپردن صحبت های کاربر در یک مکالمه، و همچنین ارائه اصلاحات بعدی. اولین کاری که می خواستم انجام دهم این است که ببینم آیا می تواند به من بگوید پایتون یا TypeScript چیست. و پاسخ خوبی به من داد و گفت که TypeScript یک زبان برنامه نویسی است که یک مجموعه فوق العاده از جاوا اسکریپت است. از آنجایی که قبلاً از TypeScript استفاده نکرده بودم، تصمیم گرفتم از آن بپرسم که آیا می تواند یک تابع Hello World را به من بدهد. نه تنها تابع را به گونه‌ای می‌نویسد که می‌توانم به معنای واقعی کلمه آن را کپی کنم، بلکه عملکرد را برای من توضیح داد. و این واقعاً تازه شروع است. و اینجاست که همه چیز کمی سرد می شود. جالب شدن من روی یک برنامه کوچک کار می کردم و خطایی دریافت می کردم که نمی توانستم آن را بفهمم. تصمیم گرفتم این خطا را در Chat GPT کپی کنم تا ببینم چه می گوید. در اینجا مقداری جاوا اسکریپت در کد VS برای آپلود برای یک برنامه ویدیویی که در حال کار هستم وجود دارد.

زمانی که من سعی کردم آن را در Node js اجرا کنم، این کد ناموفق است. من این را مستقیماً در ChatGP کپی کردم و پرسیدم که آیا می تواند کد زیر را برای من برطرف کند. چیزی که من دریافت کردم کد من ثابت شد. و نه تنها Chat GPT رفت و کدی را به من داد تا کپی پیست کنم و حتی دقیقاً به من توضیح دهد که چه چیزی اشتباه است، چرا اشتباه است و چگونه رفع شده است. در این مثال، من تابع بازگشت خود را اشتباه نوشته بودم، اساساً کمی اشتباه تایپی کردم. و در اینجا آن را مرور کرده و آن بازگشت را ثابت کرده است، مطمئن شوید که املای آن درست است. همچنین در اینجا کمی گستاخانه بوده است، و در یک نظر اضافه کرده است که اشتباه تایپی را درست در اینجا در خطی که می گوید بازگشت برطرف کرده است. اگر بهتر از این نمی دانستم، این می توانست از یک انسان واقعی باشد. حتی، به عنوان مثال، یک مربی یا یک سرپرست که می تواند کد شما را بررسی و بازبینی کند. و این باعث می‌شود که دقیقاً این سؤال را بپرسم که ممکن است در آینده توسعه چگونه به نظر برسد، زیرا این واقعاً می‌تواند مانند یک دستیار شخصی باشد. اما Chat GPT ارتباط زیادی دارد، حتی خارج از برنامه نویسی، زیرا تقریباً برای هر چیزی عملی است.

در اینجا، من می‌خواستم فهرستی از غذاهایی که می‌توانم بخورم که کربوهیدرات‌ها را شامل نمی‌شود ایجاد کنم، زیرا سعی می‌کنم کمی وزن کم کنم. سه غذا به من داد که می توانم بخورم، مرغ کبابی و همچنین میگو و همچنین مقداری املت. یک قدم جلوتربریم، پرسیدم که آیا می‌تواند بر اساس آن وعده‌های غذایی یک لیست خرید برای من ایجاد کند. و بله، این کار را خیلی راحت انجام داد. نه تنها این، آنها را فرورفته و آنها را زیبا و خواندنی کرد. من فکر می کنم که ChatGPT اینجاست. من فکر می کنم انقلابی خواهد بود. این به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل خواهد شد که شبیه آنچه گوگل بوده است. و نه تنها این، زمانی که بسیاری از صنایع از آن بهره کامل ببرند، انقلابی ایجاد خواهد کرد. این فقط نظر منه.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *